Tylna belka Citroena Berlingo jest jedną z trudniej odnawialnych belek od koncernu PSA. Z racji małej dostępności części są problemy z jej naprawą.
Citroen Berlingo
Samochód ten jest lekkim samochodem dostawczym – posiada przyrodniego brata, ale z innej marki. Nazywa się Peugeot Partner. Te dwa samochody produkowane są na tym samym nadwoziu a i nawet belki mają podobne.
Samochód ten jest produkowany od 200 roku. Samochód do komfortowej jazdy przygotowany został dla dwóch osób. Jednak tylna kanapa pomieści dodatkowe trzy jednak z niższym standardem niż w samochodach osobowych.
Produkowany był w Hiszpani w fabryce Citroën Espana S.A. Silniki montowane były od 1.1 litra przy 60 KM do 1.6 litra i 110 KM.
Tylna belka
Także i Berlingo nie oparło się technologii koncernu PSA w postaci tylnej belki skrętnej.
Belka składa się standardowo rury nośnej zwanej poprzecznicą – elementem, który trzyma wszystko w kupie i jest osią. Wzdłuż poprzecznicy idą również dwa stabilizatory.
Na końcach rury nośnej znajdują się ułożyskowania (łożyska igiełkowe) które łączą poprzecznicę z wahaczami. A na końcach wahaczy znajdują się piasty, na których montuje się koła.
Belka do podwozia przymocowana jest poprzez trawersy, które na końcach posiadają poduszki mocujące.