Tylna belka Citroen Berlingo

Tylna belka Citroena Berlingo jest jedną z trudniej odnawialnych belek od koncernu PSA. Z racji małej dostępności części są problemy z jej naprawą.

Citroen Berlingo

Samochód ten jest lekkim samochodem dostawczym – posiada przyrodniego brata, ale z innej marki. Nazywa się Peugeot Partner. Te dwa samochody produkowane są na tym samym nadwoziu a i nawet belki mają podobne.

Samochód ten jest produkowany od 200 roku. Samochód do komfortowej jazdy przygotowany został dla dwóch osób. Jednak tylna kanapa pomieści dodatkowe trzy jednak z niższym standardem niż w samochodach osobowych.

Produkowany był w Hiszpani w fabryce Citroën Espana S.A. Silniki montowane były od 1.1 litra przy 60 KM do 1.6 litra i 110 KM.

Tylna belka

Także i Berlingo nie oparło się technologii koncernu PSA w postaci tylnej belki skrętnej.

Belka składa się standardowo rury nośnej zwanej poprzecznicą – elementem, który trzyma wszystko w kupie i jest osią. Wzdłuż poprzecznicy idą również dwa stabilizatory.

Na końcach rury nośnej znajdują się ułożyskowania (łożyska igiełkowe) które łączą poprzecznicę z wahaczami. A na końcach wahaczy znajdują się piasty, na których montuje się koła.

Belka do podwozia przymocowana jest poprzez trawersy, które na końcach posiadają poduszki mocujące.

This entry was posted in Tylna belka Citroen and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>