Tylna belka Peugeot 306

Peugeot 306

Peugeot 306 pojawił się na rynku w roku 1993. był on następcą 309 – który z kolei nie został zbyt przychylnie przyjęty. 306-stka jest autem klasy C. Produkowany był przez 8 lat. Na początku były to trzy i pięciodrzwiowe hatchbacki, ale umiarkowana popularność spowodowała, że Peugeot wypuścił również inne wersje: sedan, kombi oraz kabriolet.
Niestety model ten również zaopatrzono w nielubianą belkę.

A tutaj próbka możliwości w trakcie rajdu:

Belka

Tylna belka Peugeot 306 zachowuje się dużo lepiej niż w modelu 206 a to z powodu zupełnie odmiennej konstrukcji belki.

Na poniższym rysunku przedstawiono schemat budowy tej belki:

Budow tylnej belki Peougeot 306

Ta belka złożona jest z poprzecznicy, która pełni rolę rury nośnej a w środku ma wmontowane łożyska igiełkowe. Na końcach poprzecznicy są jarzma z gniazdami drążków skrętnych, za którymi zainstalowane są jeszcze uszczelniacze. Wahacze tylnej belki tego typu mają osadzone na stałe (nieruchomo) czopy łożysk igiełkowych.

Belka ta jak i pozostałe z rodziny PSA psuje się średnio po przejechaniu 70 tys. km.

This entry was posted in Tylna belka Peugeot and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>