W samochodach marki Renault stosowano resorowanie za pomocą dwóch lub czterech drążków skrętnych. Drążki skrętne spełniały tę samą rolę co sprężyna w klasycznych rozwiązaniach. W odróżnieniu od belki w Peugeot lub Citroen, Renault zamiast łożysk igiełkowych postawił na siletblocki – tuleje metalowo-gumowe, które są elementem ruchomym podczas pracy góra/dół.
W Renault Megane producent przewidział dwa rodzaje belek: rurowa oraz trapezowa. Różnią się ilością drążków skrętnych – odpowiednio 2 i 4. Niestety aby dowiedzieć się jaką tylną belkę dokładnie posiadamy musimy spojrzeć, bo były one montowane zamiennie.
Oto schemat belki rurowej:
W belce rurowej Renault Megane wahacze umieszczone są na sztywno przy rurze. Mniej więcej w połowie osi dwa sztywne elementy są połączone ruchomym elementem, którym są łożyska igiełkowe.
Oto schemat belki trapezowej:
Belka trapezowa lub czterodrążkowa składa się z dwóch wahaczy wzdłużnych, które są połączone ze sobą belką podatnie skrętną.