Tylna belka Renault Megane

W samochodach marki Renault stosowano resorowanie za pomocą dwóch lub czterech drążków skrętnych. Drążki skrętne spełniały tę samą rolę co sprężyna w klasycznych rozwiązaniach. W odróżnieniu od belki w Peugeot lub Citroen, Renault zamiast łożysk igiełkowych postawił na siletblocki – tuleje metalowo-gumowe, które są elementem ruchomym podczas pracy góra/dół.

W Renault Megane producent przewidział dwa rodzaje belek: rurowa oraz trapezowa. Różnią się ilością  drążków skrętnych – odpowiednio 2 i 4. Niestety aby dowiedzieć się jaką tylną belkę dokładnie posiadamy musimy spojrzeć, bo były one montowane zamiennie.

Oto schemat belki rurowej:

W belce rurowej Renault Megane wahacze umieszczone są na sztywno przy rurze. Mniej więcej w połowie osi dwa sztywne elementy są połączone ruchomym elementem, którym są łożyska igiełkowe.

Oto schemat belki trapezowej:

Belka trapezowa lub czterodrążkowa składa się z dwóch wahaczy wzdłużnych, które są połączone ze sobą belką podatnie skrętną.

This entry was posted in Tylna belka Renault and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>